Initiatief voor de myneva.safechat kosteloos te gebruiken tot 1 september 2020 voor alle organisaties in de hulpverlening de hulpverlening

Wij ondersteunen jullie tijdens de coronacrisis: safechat gratis en vrijblijvend

Om snelle en directe communicatie met medewerkers mogelijk te maken in deze uitdagende periode, bieden we onze chatapplicatie safechat gratis aan tot 1 september 2020.

Medewerkers van zorgorganisaties kunnen de app veilig installeren ​​op de privé telefoons. Dit maakt crisiscommunicatie in realtime mogelijk zonder onnodige omwegen. Op deze pagina hebben we alle informatie verzameld om jouw vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Bestellen kan onderaan de pagina.

02_myneva_safechat_tool_nl_1100px-3

5 pluspunten voor de hulpverlening

 

grafik_sicherheit
grafik_sicherheit_nl_green2 copy-1
grafik_sicherheit
grafik_sicherheit
grafik_sicherheit

Vragen & antwoorden

Wat is myneva.safechat?

Safechat is een chatapplicatie die speciaal is ontwikkeld voor de gezondheids- en sociale sector. Medewerkers en geautoriseerde personen (leveranciers, dienstverleners, etc.) communiceren met elkaar binnen een beveiligd systeem dat alleen toegankelijk is voor hen. Dit vereenvoudigt de communicatie, vooral in crisissituaties, omdat informatie op korte termijn aan iedereen wordt doorgegeven.

Voor wie is safechat?

De app is bedoeld voor alle medewerkers die zowel op het werk als thuis en onderweg toegang moeten hebben tot belangrijke informatie en dus altijd op de hoogte moeten blijven. Dankzij deze applicatie is een naadloze overdracht van bijvoorbeeld cliëntgegevens gegarandeerd en gedocumenteerd.

Hoe is safechat opgebouwd?

Een beheerder (of meerdere) van de organisatie beheert alle gebruikers in de vorm van profielen op het online portaal. Hij/zij creëert profielen en adresboeken en kan alle autorisaties bepalen. Wanneer de profielen zijn gemaakt, worden de toegangsgegevens voor de gebruikers verzonden. De gebruikers gebruiken de app zoals gewone chatapplicaties.

Hoe is safechat te downloaden op mijn smartphone?

De app is eenvoudig gratis te downloaden via de App Store of Google Play Store. Downloadcodes zijn nodig voor de App Store (die krijg je van ons). De gebruikers loggen vervolgens in met hun toegangsgegevens, die de beheerder van hun organisatie aan hen doorgeeft.

Hoe zit het met de GDPR?

Het mooie aan myneva.safechat is dat de app 100% GDPR-compliant is (GDPR = GDPR General Data Protection Regulation (EU) 2016/679). Met name in de zorg en de sociale sector moet de omgang met gevoelige gegevens veilig zijn. Met de app bescherm je data en communicatie, zodat er geen informatie naar buiten lekt. Je communiceert in een afgesloten virtuele ruimte. Je kan debevestiging van Krupna Legal hier als pdf bekijken of downloaden.

Zijn er back-ups?

Je hebt de mogelijkheid om een ​​back-up in de app te exporteren en te importeren. We raden aan regelmatig een back-up te maken.

Waar en hoe worden de gegevens opgeslagen?

Alle gesprekken in de app zijn beveiligd met end-to-end-encryptie. Dit betekent dat niemand behalve de communicatoren de gegevens kan ontsleutelen. De gegevens worden exclusief opgeslagen op de mobiele apparaten en worden niet opgeslagen op servers. De gegevens op de mobiele telefoon zijn ingesloten in de nieuwste versie van het besturingssysteem, zodat ze zelfs niet toegankelijk zijn vanaf de opslaglocatie. Dit is een essentieel verschil met conventionele chatapplicaties en garandeert een hoge gegevensbeveiliging. Dit betekent echter ook dat als je een telefoon kwijtraakt, de gesprekken niet meer toegankelijk zijn.

Hoe communiceer je via de app?

Om communicatie mogelijk te maken is het noodzakelijk om ten minste één adresboekgroep aan te maken via het beheerdersaccount en elk profiel toe te wijzen aan ten minste één van deze groepen.

Bestaat er gevaar voor vermenging als een privétoestel wordt gebruikt?

De app werkt alleen met bedrijfscontacten, die alleen door de beheerder kunnen worden beheerd. Het heeft geen toegang tot persoonsgegevens (zoals privé contacten, foto's etc.) en heeft een aparte opslagruimte op de mobiele telefoon. Dit scheidt de gesprekken in de app van je privéactiviteiten.

Wie kan mensen uitnodigen?

De gebruikersprofielen worden aangemaakt en beheerd via het beheerdersaccount. "Profielrollen" kunnen worden gebruikt om gebruikersspecifieke autorisaties toe te wijzen. De gebruikers worden uitgenodigd via hun e-mailadres, hiervoor moeten het adres en de voor- en achternaam worden ingevoerd. Je kan de gegevens ook importeren met behulp van een Excel-spreadsheet. De gebruikers ontvangen dan een uitnodiging per e-mail, moeten de QR-code of link in de uitnodiging volgen en hun eigen wachtwoord toewijzen. Vervolgens kan er ingelogd worden.

Kunnen accounts worden geblokkeerd?

Als een gebruiker zijn apparaat verliest of doorgeeft, kan de toegang tot zijn app op dit apparaat worden geblokkeerd. Dit gebeurt bij de administratie van de profielen via het beheerdersaccount.

Hoe kan ik een groep maken?

Er zijn twee soorten groepen: één type is adresboekgroepen. De deelnemende profielen verschijnen in de contacten met elkaar. Er is echter alleen directe communicatie tussen gebruikers mogelijk. Het is daarom alleen bedoeld voor de zichtbaarheid en toegankelijkheid van de deelnemende medewerkers. In de groepsinstellingen kunnen 'leiders' worden bepaald die een bericht naar meerdere gebruikers kunnen sturen; de gebruikers kunnen op hun beurt alleen terugschrijven naar de "leider".Het andere type zijn groepschats, waarin alle deelnemers van gedachten kunnen wisselen. Deze functie zal de komende dagen online gaan.Over het algemeen kunnen er meerdere groepen zijn en kan elke gebruiker aan meerdere groepen worden toegewezen.

Hoe kan ik voor extra beveiliging zorgen?

Instellingen met betrekking tot het verwijderen van berichten na een bepaalde vervaltijd kunnen worden gemaakt via het beheerdersaccount. Daarnaast kan worden gedefinieerd of en in welke periodes de gebruikers hun wachtwoord moeten wijzigen.

Hoe meld ik een probleem met de app?

Je kan contact met ons opnemen via onze Customer Service op +31 (0)348 489 040, doorkiesnummer 1.

 

Informeer & bestel

Om het proces voor alle betrokkenen zo eenvoudig mogelijk te maken, hebben we een online formulier als een aparte pagina opgesteld.


Schrijf je nu in