Blended Care in de praktijk

3 min read - published on april 6, 2020

We merken het inmiddels allemaal, het coronavirus dwingt ons allemaal om anders te werken dan wij gewend zijn. Dit vraagt vaak om te improviseren, als organisatie en als individu. Een uitdaging die wij veelvuldig horen is dat gesprekken die gewoonlijk op kantoor of bij de cliënt thuis plaatsvinden, nu – logischerwijs – op afstand moeten plaatsvinden. Dit kan lastig zijn, omdat het gezamenlijk kijken naar gestelde doelen en acties nu niet zo makkelijk is als toen het nog offline kon. Dit vertraagt het proces natuurlijk enorm, maar maakt het ook niet overzichtelijker.

Om dit probleem op te lossen hebben wij een zogenaamd cliëntportaal ontwikkeld voor onze klanten. Dit cliëntportaal maakt het mogelijk voor de hulpverlener en cliënt om samen te kunnen werken. Tijdens een (online) afspraak, maar ook daarna of ervoor. Een cliënt kan inloggen op zijn/haar eigen portaal. Wat de hij of zij hier ziet of toe kan voegen, is in te regelen door de hulpverlener. Denk aan persoonsgegevens, doelen, contactmomenten en verslagen. En de hulpverlener? Die logt in hetzelfde portaal in. 

Dit geeft de mogelijkheid om tijdens de (online) afspraak tegelijkertijd in een document te kunnen werken. Zo ziet jouw cliënt bijvoorbeeld precies wat jij opschrijft. Zo kun je samen kijken naar de acties en de voortgang. Na dit contact – bijvoorbeeld direct erna, of op een hele andere dag - kan de cliënt zelf verder werken aan de gestelde doelen. Om aanpassingen te maken aan de documenten is geen hulpverlener voor nodig.  

Op deze manier proberen wij onze klanten te ontzorgen gedurende deze lastige tijden. Alleen samen komen we deze tijd door.

Ben je geen klant van regas, maar heb je wel behoefte aan een dergelijk cliëntportaal? Stuur dan even een mailtje naar philippe.vankleef@regas.nl en dan kijken wij graag naar wat we voor jullie kunnen regelen.

Philippe van Kleef