REGAS Nieuwsbrief mei

14 min read - published on mei 13, 2013

Webbased vervanging REGAS Statistiek

Vanaf dit najaar komt de webbased vervanger van REGAS Statistiek beschikbaar. Een online tool, geïntegreerd in Mijn REGAS, die de REGAS Database eenvoudig toegankelijk maakt voor ad hoc opvragingen. Op basis van Excel kunnen alle vragen en antwoorden ontsloten worden voor het verkrijgen managementinformatie. Tijdens de REGAS Regionale Gebruikersdagen op 30 mei, 4 en 6 juni aanstaande besteden we uitgebreid aandacht aan de ins en outs van deze nieuwe functionaliteit.

De light versie van de functionaliteit wordt aangeboden vanuit de module Volgen Koppelen, maar er komt eveneens een uitgebreide versie beschikbaar welke, tegen meerprijs, meerdere gebruikers toegang geeft en ook meerdere databases kan ontsluiten.

Meld u aan voor de REGAS Regionale Gebruikersdagen om te zorgen dat u niets mist!

 

REGAS Cursuskalender

Onlangs is de maatwerkrapportage REGAS Effectmeting beschikbaar gesteld in de REGAS Rapportenwinkel. Vanaf vandaag staat ook de REGAS Cursuskalender voor u klaar.

Met dit rapport is het mogelijk om cursussen eenvoudig te beheren. U bent altijd op de hoogte van de laatste actualiteit of wijziging. Stel, u biedt meerdere cursussen of workshops per maand aan binnen uw organisatie. Doordat meerdere mensen deze cursussen beheren en bijwerken, kunt u het overzicht kwijtraken. Met de REGAS Cursuskalender ontstaat er geen onduidelijkheid meer over de planning, uitvoering en het aantal deelnemers. Deze rapportage maakt het mogelijk dat iedere medewerker binnen de organisatie te allen tijde de beschikking heeft tot de laatste informatie en wijzigingen omtrent een cursus, meeting of workshop. Met een paar eenvoudige stappen gaat u van registratie naar kalender en heeft u in één oogopslag zicht op 'wie, wat en wanneer'.

Meer informatie over deze rapportage vindt u in de REGAS Rapportenwinkel.

 

REGAS Regionale Gebruikersdagen

De jaarlijkse REGAS Regionale Gebruikersdagen komen er weer aan! Het ochtendprogramma is dit jaar speciaal ingericht voor de eindgebruikers en superusers. We gaan dieper in op het gebruik van REGAS. Toelichting van enkele functionaliteiten en het efficiënt werken met REGAS (minder muisklikken!) staan hierbij centraal.

In de middag is er onder andere ruimte voor kennisuitwisseling. Wij nodigen u van harte uit om uw eigen thema’s in te dienen voor de discussietafels. Zo wordt de REGAS Gebruikersdag in uw regio geoptimaliseerd naar uw behoeften. U kunt deze thema’s aangeven bij uw aanmelding. Ook via LinkedIn kunt u deze kenbaar maken in de Regas discussiegroep.

Mochten u en uw eindgebruikers/superusers nog niet ingeschreven zijn, dan nodigen wij jullie van harte uit om dit alsnog te doen via onze website. Deelname is kosteloos.

Schrijf u kosteloos in

 

Hoe beïnvloed ik de snelheid van 'mijn eigen REGAS'

Als gebruiker heeft u behoefte aan een snel werkend programma. In het geval van REGAS wilt u dat de formulieren snel openen en na invoer sluiten zodat u verder kunt met het volgende onderdeel.

Snelheid van een programma over het internet is afhankelijk van de zogenaamde bandbreedte maar ook van de instellingen in het programma zelf.

Binnen REGAS staan er onder de menu optie 'ACTIES' een aantal instellingen die heel handig zijn bij het zoeken, maar in sommige gevallen voor de gebruiker ook vertragend kunnen werken. Het betreft de functies:

  • Archief tonen
  • Elementen uitbreiden met alles waar toegang toe is
  • Elementen tonen waar geen toegang toe is

Wanneer u deze functies aanzet (de iconen worden dan in het oranje weergegeven) wordt het zoekresultaat groter. Bent u op zoek naar een dossier waarvan u geen beheerder bent, dan biedt optie 2 en 3 de mogelijkheid om het dossier toch te vinden (met of zonder toegang er toe).

Bent u echter lid van meerdere gebruikersgroepen dan kan met name door gebruik van functie 3 het zoekresultaat enorm zijn. Deze gegevens moeten allemaal over de 'lijn' die een bepaalde bandbreedte heeft, hetgeen vertraging kan veroorzaken. Het advies is dan ook om altijd gericht te zoeken en deze functies te gebruiken als u iets niet direct terug vindt. Heeft u het betreffende dossier of formulier gevonden, selecteer dan het element en zet voordat u het gaat bewerken de functies weer uit (icoon wordt grijs). REGAS zal dan zonder al die overige 'bagage' goed werken. U kunt dit vergelijken met het meedragen van alle dossiers naar één klant, terwijl u alleen maar het dossier van die klant nodig heeft. Dit is uiteraard inefficiënt en zo werkt het dus eigenlijk met REGAS ook.

 

Even voorstellen: Marijol Holtkamp

"Ik ben sinds februari j.l. werkzaam bij Regas als junior productmanager. Mijn roots liggen in Twente, waar ik geboren en getogen ben. Na mijn studie Management Economie en Recht ben ik verhuisd naar Utrecht en gaan samenwonen met mijn Brabantse vriend. Na diverse functies te hebben bekleed, van administratief medewerker tot projectmanager, ben ik uiteindelijk in deze functie terechtgekomen welke mij op het lijf geschreven is!

Enerzijds wil ik graag de schakel zijn tussen de interne afdelingen en mij bezighouden met werkprocessen en kwaliteitsverbetering. Anderzijds ben ik graag in contact met de klanten en wil ik een goede service verlenen. Deze kans krijg ik als junior productmanager bij Regas en het bevalt me super goed. Niet alleen het werk is een uitdaging, ook mijn collega’s zijn fantastisch. Ik hoop nog vele jaren hier werkzaam te mogen zijn en kijk uit naar een goede samenwerking met u als klant."

 

Centra Algemeen Welzijnswerk België kiest voor REGAS

We zijn heel trots dat meer dan 2000 hulpverleners van de Centra Algemeen Welzijnswerk (CAW) in België vanaf 2014 van start gaan met het e-dossier van REGAS.

Anita Cautaers, directeur intersectorale werking FSO vzw vertelt: “Omdat CAW-hulpverleners zeer vaak samenwerken met andere diensten en instanties, is het e-dossier van REGAS een middel om op een betrouwbare en veilige manier gegevens uit te wisselen, weliswaar met betrokkenheid van de cliënten en respect voor de privacy en het beroepsgeheim. Het e-dossier biedt ook meer mogelijkheden om relevante beleidsinformatie en beleidssignalen vanop de werkvloer uit te zenden. Het gebruik van een elektronisch dossier levert tenslotte ook winstpunten op inzake efficiëntie.”

In de CAW’s werken 1.730 voltijdse equivalenten en evenveel vrijwilligers. Momenteel worden fusieoperaties voorbereid waardoor vanaf 2014 in Vlaanderen en Brussel 11 CAW’s zullen instaan voor een regio dekkend aanbod van eerstelijnshulpverlening. In 2013 wordt het e-dossier gebouwd, rekening houdend met de workflow van de verschillende hulpverleningsvormen binnen de CAW’s, en zullen de nodige koppelingen met andere registratiedossiers en gegevens gelegd worden. De opgebouwde applicaties zullen uitgebreid getest worden zodat op 1 januari 2014 alle hulpverleners binnen het CAW kunnen starten met het e-dossier.

Lees verder

 

Terugblik: REGAS Symposium 2013

Op donderdag 18 april jl. vond in Theater De Flint het REGAS Symposium 2013 plaats. We kijken terug op een bijzondere en enerverende dag, mede dankzij de samenwerking met Writers Unlimited. We bedanken de sprekers Marvin Pires, Fouzia Outmany, Bas Heijne, Vic van de Reijt, Rien Timmer en Nelleke Noordervliet voor hun prachtige bijdragen aan het thema ‘Unlock Your Potential’.

Het was weer mooi om te zien en te ervaren dat door de verhalen van verschillende sprekers uit verschillende ervaringswerelden een publiek dat ook zeer divers is, van manager tot hulpverlener, wordt aangesproken. Het Symposium is bedoeld om iedereen, welke functie hij of zij ook uitoefent in onze branche, aan te spreken en te inspireren. Iedereen vindt wel een stuk herkenning in de verhalen van de sprekers.

We zijn dan ook heel blij dat dit voor het 6e jaar op een rij wederom gelukt is.“Verbondenheid mag weer”, “Gekken zijn nodig” en “Wordt wie je bent” zijn enkele klanken die bij velen van de aanwezigen nog lang zullen nagalmen.